لوله بازکنی جنت آباد


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 28 شهريور 1401
بازدید : 158
نویسنده : سجاد امینی

 DIY برای باز کردن انسداد فاضلاب در خانه آورده شده است.

1. برای باز کردن گرفتگی سینک - از آویز سیمی خم شده استفاده کنید

 مو، پوست، کثیفی و ذرات غذا به راحتی می توانند مجرای فاضلاب شما را مسدود کنند زیرا به کف صابونی که روی دیواره لوله تخلیه تجمع می یابد، می چسبند. با گذشت زمان، این می تواند جریان آب را کاهش دهد. 

 

یک چوب لباسی ساده می تواند به طور موثری گرفتگی سینک مسدود شده را باز کند. یک رخت آویز معمولی بردارید، آن را صاف کنید و یک شکل قلاب کوچک در انتهای سیم ایجاد کنید. این انتهای را به آرامی به سمت پایین سوراخ سوراخ فشار دهید و شروع به "ماهی گیری" کنید. از فشار دادن آویز به سمت پایین خودداری کنید، زیرا این کار می تواند انسداد را به سمت پایین تخلیه کند. درعوض، از حرکات ملایم "تحریک" و "قلاب کردن" برای کمک به جابجایی و برداشتن ضایعاتی که مجرای شما را مسدود کرده است استفاده کنید. 

 

2. برای تخلیه حمام و توالت - شوینده ظرف

مایع ظرف شویی

 

لوله های حمام به راحتی با مو مسدود می شوند. در توالت ها، معمولاً مدفوع، کاغذ توالت اضافی، دستمال مرطوب، محصولات بهداشتی زنانه یا توپ های پشمی است (همیشه هر چیزی که دستمال توالت نیست را در سطل زباله بیندازید!).  

 

شوینده ظروف یک راه حل عالی برای این مکان ها است زیرا باقی مانده ها را می شکند و فاضلاب شما را روان می کند. در یک فنجان مایع ظرفشویی بریزید و سپس آب جوش بریزید. سپس از یک پیستون برای کمک به رفع انسداد استفاده کنید. همچنین می توانید دستکش لاستیکی بپوشید و از دستان خود برای رفع گرفتگی استفاده کنید. 

 

3. جوش شیرین و سرکه 

این فقط برای آتشفشان کلاس هفتم شما نیست! قدرت وزش این مخلوط همچنین می تواند به پاک کردن گرفتگی های خفیف مانند سینک حمام کمک کند. 

 

ابتدا آب جوش را در زهکشی بریزید و صبر کنید تا آب آن پاک شود. بعد، حدود نصف فنجان جوش شیرین را در آبکش بریزید. این کار را با مخلوط یک فنجان آب داغ و یک فنجان سرکه سفید دنبال کنید. اجازه دهید این مخلوط حداقل یک ساعت جادوی خود را اعمال کند، اگرچه بهتر است تا زمانی که ممکن است بگذارید بماند تا حداکثر اثر را داشته باشد. 

 

پس از آن، از شیر داغ برای تخلیه آن استفاده کنید و مشاهده کنید که آیا آب به درستی تخلیه می شود یا خیر. 

 

4. جوش شیرین کار نمی کند؟ سودای شستشو را امتحان کنید 

اگر جوش شیرین شما را ناکام گذاشت و به دنبال جایگزین خانگی قوی تری هستید، جوش شیرین بهترین گزینه بعدی شماست.

 

سودای شستشو که به نام کربنات سدیم نیز شناخته می شود، معمولاً در محصولات تمیزکننده استفاده می شود و کمک بزرگی برای رفع گرفتگی زهکشی ها می کند. نسبت به جوش شیرین قلیایی تر است و پاک کننده فاضلاب قوی تری ایجاد می کند.

 

مقداری آب جوش را در سینک خود بریزید و به دنبال آن یک لیوان سودا شستشو دهید. سپس در یک لیوان آب جوش بریزید و بگذارید 5 دقیقه بماند. این باید به رفع هرگونه انسداد کمک کند. اگر سینک شما هنوز به آرامی در حال تخلیه است، دوباره این فرآیند را تکرار کنید.

 

نکته حرفه ای:

نکته حرفه ای

جوش شیرین ندارید؟ ½ اینچ جوش شیرین را در یک ظرف پخت بریزید و آن را به مدت یک ساعت در فر با دمای 400 درجه فارنهایت بپزید. این کار باعث می شود تا دی اکسید کربن اضافی آزاد شود و به جوش شیرین تبدیل شود.

 

5. از جاروبرقی مرطوب/خشک استفاده کنید

جاروبرقی مرطوب/خشک دقیقاً همان کاری را انجام می دهد که نامش می گوید - هم مایعات و هم گرد و غبار خشک و کثیفی را تمیز می کند. این افراد اغلب برای مکیدن زباله از زهکشی های مسدود شده استفاده می شوند، به خصوص اگر انسداد بالا باشد. 

 

قبل از شروع، یک مهر و موم روی سوراخ سوراخ ایجاد کنید تا از ایجاد آشفتگی جلوگیری کنید - یک سر پیستون قدیمی که روی سوراخ قرار داده شده است، به خوبی کار می کند. سپس جاروبرقی را با قوی ترین مکش روی حالت مایع قرار دهید و بالای سوراخ سوراخ قرار دهید. جاروبرقی را روشن کنید و بگذارید 1-2 دقیقه بماند. سپس آب را خاموش کنید و آب را به آرامی اجرا کنید تا ببینید آیا انسداد سینک باز شده است یا خیر.  

 

6. کک 

می تواند کک باعث باز شدن انسداد مجرای فاضلاب شود

 

کوکاکولا یک راه حل کمتر شناخته شده است که می توانید در یخچال خود پیدا کنید. یک بطری 2 لیتری نوشابه - پپسی، کوکاکولا یا جایگزین‌های برندهای معمولی - را در زهکشی مسدود شده بریزید.  

 

کک در واقع بسیار سوزاننده است و در پاکسازی تجمعات در زهکشی شما موثر است، اما بسیار ملایم تر از پاک کننده های تخلیه تجاری است. بگذارید بماند و حداقل یک ساعت صبر کنید تا آب داغ را روشن کنید تا همه آن تخلیه شود.

 

چه زمانی از نوشابه یا نوشابه استفاده نکنید

بهتر است از کولا برای انسدادهای سرسخت استفاده کنید. نوشابه های نوشابه به دلیل اسیدی بودن می توانند به راحتی کثیفی را از لوله ها پاک کنند. با این حال، آنها همچنین می توانند به دلیل شربت شکر یک لایه چسبنده باقی بگذارند. اگر فقط با یک انسداد کوچک سینک سروکار دارید، به جای آن از یک روش جایگزین مانند جوش شیرین یا جوش شیرین استفاده کنید.  

 

7. P-Trap را تمیز کنید 

اگر روش سرکه یا نوشابه در رفع گرفتگی مجرای شما موثر نیست، ممکن است مجبور شوید منبع گرفتگی را به صورت فیزیکی حذف کنید. خوشبختانه، برای تمیز کردن تله p نیازی به تماس با لوله کش ندارید - می توانید خودتان این کار را انجام دهید!  

 

P-trap لوله منحنی زیر سینک شما است که برای گرفتن زباله طراحی شده است، بنابراین به بقیه سیستم لوله کشی خانه شما وارد نمی شود. یک سطل زیر سینک خود قرار دهید تا آب اضافی را بگیرد و از یک آچار یا انبردست برای باز کردن پیچ لوله u شکل زیر سینک خود (تله p) استفاده کنید. محتویات آن را خالی کنید و p-trap را به سینک دیگری ببرید تا هر گونه زباله را بشویید و پاک کنید. سپس تعویض کنید تا ببینید گرفتگی شما برطرف شده است یا خیر.

 

 

پیستون

اگر هیچ یک از مخلوط‌ها کارساز نبود ، سعی کنید به صورت دستی با یک پیستون گرفتگی فاضلاب خود را باز کنید. مهم است که از پیستون مناسب استفاده کنید - اگر با یک زهکش کوچکتر کار می کنید، مانند سینک یا دوش، یک پیستون توالت ساده این کار را نمی کند. شما به یک پیستون فنجانی نیاز دارید که برای زهکشی های کوچکتر طراحی شده باشد.  

 

رنده یا درپوش را باز کنید و پیستون فنجانی را روی لوله تخلیه قرار دهید و سعی کنید تا حد ممکن یک مهر و موم محکم ایجاد کنید (استفاده از ژله نفتی روی لبه پیستون می تواند به این کار کمک کند). سپس به شدت غوطه ور شوید، آب را اجرا کنید تا ببینید گرفتگی پاک شده است یا خیر، و در صورت لزوم تکرار کنید. 

 

9. مارها، مارپیچ ها و هزارپاها

اگرچه مارها و هزارپاها در هر فروشگاه سخت افزاری فروخته می شوند، ممکن است در صورت نادرست این کار به لوله های شما آسیب برسانند یا احتمالا سوراخ شوند. اگر یک مبتدی در لوله کشی هستید، توصیه می شود از یک لوله کش حرفه ای استفاده کنید تا گرفتگی های جدی تری را که با روش هایی که قبلا ذکر شد قابل تعمیر نیستند، برطرف کند.

 

10. سود سوزآور 

سود سوزآور نسبت به جایگزین های طبیعی خشن تر است زیرا می تواند باعث سوختگی شیمیایی شود. استفاده از سود سوزآور که به عنوان هیدروکسید سدیم شناخته می شود، نیاز به استفاده از عینک چشم (یا محافظ چشم جایگزین) و دستکش لاستیکی دارد. اطمینان حاصل کنید که هنگام استفاده از این ماده شیمیایی بسیار مراقب باشید و اطمینان حاصل کنید که منطقه به خوبی تهویه می شود. 

 

در یک سطل، سه چهارم گالن آب سرد و سپس سه فنجان سود سوزآور اضافه کنید. با قاشق چوبی کاملا هم بزنید. مخلوط باید شروع به وز کردن کند. مخلوط را در آبکش مسدود شده خود بریزید و بین 20 تا 30 دقیقه بگذارید تا جادویی خود را اعمال کند. آب جوش را در زهکشی بریزید تا مخلوط خارج شود. اگر زهکشی به شدت گرفتگی دارید، ممکن است لازم باشد این روند را تکرار کنید. 

 

چرا فاضلاب شما همچنان مسدود می شود

زهکشی ها همچنان مسدود می شوند

 

شما ممکن است فردی باشید که هر کاری که انجام می دهید، گرفتگی هایش باز می گردد. در اینجا رایج ترین دلایل وجود دارد.

 

خانه شما قدیمی است 

خانه‌های قدیمی حاوی لوله‌های قدیمی‌تری هستند که بیشتر در معرض گرفتگی و نشتی هستند. دیوارهای داخلی شکننده آن‌ها پذیرای تفنگی است که دوست دارد به سطح بچسبد.

 

اگر این مورد برای شما صادق است، سعی کنید مکان هایی را در لوله های خود که بیشترین انسداد را تجربه می کنند، شناسایی کنید. سپس، به جای لوله کشی مجدد کل خانه، فقط باید لوله کشی را در آن مکان های خاص تغییر دهید. در نهایت یک سیستم نشت یابی برای نظارت بر جریان آب و جلوگیری از نشتی نصب کنید.

 

دریچه های شما بسته شده است

گرفتگی مزمن در صورتی رخ می دهد که لوله کشی فاضلاب شما به درستی تهویه نشود. اگر هنگام شستن دست‌ها یا مسواک زدن، تخلیه مکرر کندی دارید، یا اگر مدت کوتاهی پس از پاک‌کردن گرفتگی‌ها، آب از طریق سوراخ باز می‌گردد، بررسی کنید که آیا دریچه‌های لوله‌کشی مسدود شده‌اند.

 

نتیجه 

گرفتگی زهکشی مزاحم است، به خصوص اگر چیزی باشد که باید به طور منظم با آن دست و پنجه نرم کنید. همیشه سعی کنید قبل از استفاده از مواد شیمیایی خشن، هرگونه انسداد فیزیکی را از بین ببرید. اما اگر در نهایت چیزی را در زهکشی ریختید، قبل از بیرون کشیدن اسلحه های بزرگ Drano، راه حل های ملایم تری را انتخاب کنید.





:: برچسب‌ها: لوله بازکنی , تخلیه چاه , لوله بازکنی جنت آباد , لوله بازکن جنت آباد , چاه بازکن جنت آباد , رفع گرفتگی لوله جنت آباد , ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ارزان لوله بازکن و آدرس arzanloole.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com